Årsredovisningar

Årsredovisningen berättar historien om vår bostadsrättsförening med ord och siffror. Det är den rapport styrelsen lämnar efter ett avslutat räkenskapsår och som behandlas av medlemmarna vid föreningsstämman. Årsredovisningen ska innehålla förvaltningsberättelse, resultaträkning, balansräkning och noter.

En bostadsrättsförening behöver inbetalningar av årsavgifter och hyror från medlemmar och hyresgäster för att kunna betala alla föreningens löpande kostnader, räntor, amorteringar och underhåll med mera och det är i årsredovisningen som medlemmarna kan se hur föreningens pengar använts under året.

Samtliga medlemmar skall uppdatera sin Bopärm med aktuella handlingar från föreningen, däribland årsredovisningar. Inför varje ordinarie föreningsstämma sänder föreningen ut dessa via e-post.

Som eventuell köpare av bostadsrätt är det er skyldighet att ta del av senaste årsredovisningen innan köp. Ställ också alltid fråga till säljare/mäklare om bland annat stadgar och trivselregler, dessa handlingar skall uppdateras och förvaras av medlem i Bopärm. Här nedan finns länkar till föreningens samtliga årsredovisningar.