Stadgar

Stadgarna – bostadsrättsföreningens grundläggande regler.

En bostadsrättsförenings stadgar är föreningens interna regelverk som innehåller särskilda regler för föreningen, bland annat gällande medlemskap, avgifter, föreningsstämma och styrelse. En bostadsrättsförening är enligt bostadsrättslagen skyldig att ha stadgar med ett visst innehåll.

Samtliga medlemmar skall uppdatera sin Bopärm med aktuella handlingar från föreningen, däribland stadgar. Vid eventuella nya stadgar (godkända enligt stadgarna) sänder föreningen ut dessa via e-post.

Som eventuell köpare av bostadsrätt är det er skyldighet att ta del av stadgarna innan köp. Ställ också alltid fråga till säljare/mäklare om bland annat årsredovisningar och trivselregler, dessa handlingar skall uppdateras och förvaras av medlem i Bopärm.

Stadgar för Brf Stenfalken